Met PAP-apparatuur op reis

Met uw PAP-apparaat reizen geeft over het algemeen geen problemen. Toch geven wij u graag enkele tips voor uw reisvoorbereiding. 

Onderweg

  • Vervoer uw PAP-apparaat in de daarvoor bestemde draagtas.
  • Leeg voor vertrek de luchtbevochtiger.

Buitenland

  • Gaat u naar het buitenland, raadpleeg voor vertrek de stroomgegevens van uw apparaat. Deze staan onderop het apparaat en in de gebruiksaanwijzing.
  • Check de stroomvoorziening op uw vakantieadres.
  • Neem een internationale stekkeradapter en verlengsnoer mee.
  • Neem een douaneverklaring mee als u naar het buitenland gaat, zeker als u gaat vliegen.

Vliegen

  • Neem uw PAP-apparaat mee als handbagage in de draagtas die erbij hoort.
  • De draagtas biedt geen bescherming bij het inchecken van de bagage.
  • Informeer bij de luchtvaartmaatschappij of uw PAP-apparaat als extra handbagage mee mag.
  • Bij de douane kan het apparaat veilig door de bagagescanner.
  • Neem het PAP-paspoort mee.

PAP-apparatuur gebruiken tijdens de vlucht

  • Informeer bij de luchtvaartmaatschappij of u het PAP-apparaat tijdens de vlucht kan gebruiken. Zo ja, vraag of er een stoel met stroomvoorziening voor u beschikbaar is.
  • Informeer of er een omvormer nodig is. U kunt deze bestellen in onze webshop (kosten voor eigen rekening).
  • Een apparaat dat op wisselstroom werkt of op een gelijkstroomvoedingsbron kan in het vliegtuig worden gebruikt.

Lichtgewicht reizen

  • Uw PAP-apparaat kan prima mee op reis. Maar wilt u zo min mogelijk gewicht meenemen, dan is er een speciale lichtgewicht versie, de AirMini van Resmed. 
  • De AirMini weegt amper 300 gram en is maar 14 cm lang.
  • Houd er rekening mee dat de AirMini alleen compatibel is met deze maskers: Airfit N20, F20 en F10.
  • Voor de aansluiting tussen masker en apparaat hebt u een set-up pack nodig.
  • De handige, lichtgewicht AirMini inclusief accessoires bestelt u in onze webshop.
  • De reis-PAP wordt niet vergoed door de zorgverzekeraar. Dat geldt ook voor de accessoires. 

Wat te doen bij een storing?

  • Neem telefonisch contact met ons op als uw PAP-apparaat en/of het masker een storing aangeeft of kapot gaat. Tijdens openingstijden van 08.00-18.00 uur op telefoon 0570-234625. In geval van spoed mag u dit nummer altijd bellen.
  • Als dat nodig is sturen wij vanuit Nederland vervangende apparatuur naar het buitenland. Vooraf geven wij aan wat de verzendkosten zijn. Deze verschillen per zending en per land en zijn voor eigen rekening.
  • Is uw reisbestemming in Nederland, dan ontvangt u dezelfde service als thuis.